Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2008

Nick Cave συνέντευξη

Τι σε κάνει να επισκέπτεσαι την Ελλάδα τόσο συχνά; Μια ιδιαίτερη σχέση, που χρονολογείται από το 1982. Είχαμε παίξει τότε -ως Birthday Party- σε ένα υπέροχο φεστιβάλ με Fall και New Order. Θα είναι πάντα μία από τις αγαπημένες μου συναυλίες.
Θα μπορούσες να μείνεις μόνιμα στην Ελλάδα; Αν έπρεπε να επιλέξω μια χώρα της Ευρώπης, θα ήταν από τις επιλογές μου.
Τα τελευταία δύο χρόνια, έχεις κυκλοφορήσει δύο soundtracks, δύο δίσκους με διαφορετικά συγκροτήματα, ένα κινηματογραφικό σενάριο... Επίσης, τρεις θεατρικές παραγωγές, πρόσεχα τα τέσσερα παιδιά μου, έκανα τη γυναίκα μου ευτυχισμένη...
Οταν ήσουν παιδί, τι ονειρευόσουν να γίνεις; Ηθελα να γίνω αρχαιολόγος.
Πότε σκέφτηκες να τραγουδήσεις; Ημουν σε συγκρότημα απλώς και μόνον επειδή όλοι στο σχολείο μου ήταν σε κάποιο συγκρότημα. Ημουν, όμως, πάντα καλός στο γράψιμο και τη ζωγραφική. Ζωγραφίζω κυρίως γυμνές γυναίκες. Στο σχολείο αναγκάστηκαν να μου δέσουν το δεξί χέρι για να μην το κάνω. Ετσι, έμαθα να ζωγραφίζω με το αριστερό. Τώρα, μπορώ να ζωγραφίζω ταυτόχρονα δύο γυμνές γυναίκες και με τα δύο μου χέρια...
Και τι τα κάνεις αυτά τα σκίτσα; Θα τα πουλήσω στο internet. Εχω 100.000 σκίτσα. Επί 20 λίρες το καθένα, θα πάρω 2 εκατομμύρια. Με τα χρήματα αυτά θα ανεγείρω στη γενέτειρά μου ένα άγαλμα με σηκωμένο άλογο και εμένα επάνω.
Πώς νιώθουν οι Αυστραλοί για σένα; Πιστεύουν ότι είμαι θεότρελος. Τους αρέσω, αλλά στους Αυστραλούς δεν αρέσει να βλέπουν κάποιον να γίνεται πολύ επιτυχημένος.
Οι γονείς σου ζουν; Ο πατέρας μου έχει πεθάνει. Η μητέρα μου ζει.
Παρακολουθεί την καριέρα σου; Ξέρει τι κάνεις; Φυσικά.
Υπάρχουν άνθρωποι στη ζωή σου που εμπιστεύεσαι τη γνώμη ή το γούστο τους; Υπήρχε ένας πολύ καλός μου φίλος στην Αυστραλία, πολύ δημιουργικός, με απίστευτες εγκυκλοπαιδικές, μουσικές γνώσεις και φοβερή αισθητική. Πέθανε πριν από 3-4 χρόνια από καρκίνο. Από τότε, δεν το έχω βρει αυτό σε κανέναν άλλον.
Ο ερχομός των παιδιών σου άλλαξε τη ζωή σου; Σαφώς. Εχω τέσσερα παιδιά, δύο δίδυμα 7 χρόνων και δύο γιους 17 χρόνων. Οι μεγάλοι γεννήθηκαν με διαφορά δέκα ημερών. Ο ένας στη Βραζιλία και ο άλλος στην Αυστραλία.
Ανησυχείς με τη σκέψη ότι κάποιο παιδί σου στα 20 μπορεί να κάνει τη ζωή σου; Οχι. Γιατί να ανησυχώ;
Ας πούμε, για τα ναρκωτικά... Τα ναρκωτικά δεν με ανησυχούν. Αν καταλαβαίνει τι κάνει, δεν θα είχα πρόβλημα. Πρόβλημα θα είχα αν μια μέρα ερχόταν σπίτι με καπελάκι Burberry, μπίρες στο χέρι και μια μπάλα ποδοσφαίρου! Το ποδόσφαιρο είναι χειρότερο από τα ναρκωτικά. Αυτοί οι τύποι είναι κακομαθημένοι, ψυχοπαθείς...
Εχεις όνειρα για τα παιδιά σου; Εχουν αυτά τα δικά τους. Εχουν πατέρα τον Nick Cave και το καθένα το σκέφτεται διαφορετικά. Ο Jethro, που ζει στην Αυστραλία, είναι rapper. Λέει «Ο Nick Cave είναι μπαμπάς μου» και «χώνεται» σε δουλειές. Ο άλλος θέλει να γίνει γιατρός.
Υπάρχει κάτι στη ζωή σου που θα ήθελες να έχεις κάνει, αλλά δεν το έχεις κάνει ακόμα; Θα ήθελα να έχει ήδη στηθεί το άγαλμά μου στην πατρίδα μου...
Τι σκέφτεσαι συχνότερα, το παρελθόν ή το μέλλον; Το μέλλον ποτέ. Το παρελθόν πολύ συχνά. Είναι, όμως, μια ανάμνηση και οι αναμνήσεις αλλάζουν. Φτιάχνεις στο μυα- λό σου μια ιστορία που για σένα έχει κάποια λογική. Το μέλλον δεν έχει καμία λογική.
Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου έπειτα από πολλά χρόνια; Θα ήθελα να πάω στην Ταϊλάνδη, να αποσυρθώ, να το ξαναρίξω στα ναρκωτικά, να παρατήσω τα παιδιά και να ζήσω ευτυχισμένος με τη γυναίκα μου.
Υπάρχει κάποιος που θα ήθελες να έχεις γνωρίσει; Η Avril Lavigne. Δεν ξέρω αν είναι μόνη αυτήν την εποχή... Να τη γνωρίσω θέλω, όχι να την πηδήξω!
Υπάρχει κάτι που λείπει από τη ζωή σου; Η Avril Lavigne.
Ποιο είναι το πιο παράξενο πράγμα που σου έχει ζητήσει θαυμαστής; Μια φορά ένας τύπος μου ζήτησε να πηδήξω την γκόμενά του. Ηθελε να «μπει» εκεί που θα είχα «μπει» και εγώ. Ομως, η γκόμενά του δεν ήταν...
...σαν την Avril Lavigne! Ακριβώς. Και έτσι, δεν το έκανα.
Για πόσον καιρό ακόμα θα κάνεις αυτήν τη ζωή; Θα ήθελα να αποσυρθώ στα 60. Είναι η κατάλληλη ηλικία για να κάνεις στην άκρη. Πρέπει να φεύγεις με αξιοπρέπεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια: